• Volvo FH detail

Volvo FH detail

Save Fuel. Keep Speed.
Volvo FH Fuel&Performance

De Volvo FH Fuel&Performance Concept-truck biedt de meest optimale brandstofefficiency zonder concessies te doen aan rijprestaties. Deze truck tilt vermogen en brandstofbesparen naar een hoger niveau. En uw winstmarge ook.


Met de gratis Nijwa trucktraining haalt u het beste uit uw Volvo FH

Gratis Code 95 Volvo FH

De Volvo FH is met afstand de beste truck voor internationaal transport. Nijwa doet daar nog een schepje bovenop: wij willen graag dat u het beste uit uw truck haalt en dat deze zo optimaal mogelijk presteert. Daarom krijgt u bij aanschaf van een Volvo FH een gratis Nijwa trucktraining.

Meer informatie over de gratis Nijwa trucktraining 


You’ve got the power!

Onze Euro 6 stap C motoren maken echt het verschil. Voor uw winstmarge én voor het milieu. Deze dieselmotoren, verkrijgbaar als 13- en 16-liter en met vermogens van 420 tot 750 pk, zijn onze meest brandstofefficiënte en prestatiegerichte Euro 6-motoren tot nu toe. Onze nieuwe LNG-motoren maken gebruik van diezelfde krachtige dieseltechnologie.


Automatisch zuinig rijden
met I-Shift

De Volvo I-Shift automatisch schakelende versnellingsbak heeft een schakelgedrag waar zelfs de beste chauffeurs niet aan kunnen tippen. De intelligente software kiest in elke situatie snel en trefzeker de juiste versnelling.

I-Shift

Kennis van de weg

I-See met I-Cruise is een technologische doorbraak die het brandstofverbruik minimaliseert waardoor u tot 5% brandstof bespaart. Het cruise control systeem onthoudt topografische gegevens in een centrale opslagplaats en ondersteunt de motor en versnellingsbak om de kinetische energie van het voertuig maximaal te benutten bij het beklimmen of afdalen in heuvelachtig terrein.

Wilt u intelligent rijden?

Lees alles over onze aandrijflijn 



Euro 6 Motoren

Zuinig, krachtig en betrouwbaar; dit zijn de kenmerken van de Volvo-dieselmotoren. Het motorassortiment voor de Volvo FH omvat zeven ver - schillende vermogens: vier 13-liter pompverstuivers (D13) met 420, 460, 500 of 540 pk en drie 16-liter common rail motoren (D16) met 550, 650 of 750 pk. Daarnaast zijn er twee 13-liter LNG-motoren met een motorvermogen van 420 en 460 pk. Er is dus altijd wel een motor die bij uw transporttaken past.

Volvo Trucks diesel engines

Ingebouwde brandstofzuinigheid
met common rail inspuiting

Alle motoren van de nieuwe Volvo FH zijn uitgerust met een common rail inspuitsysteem. Samen met de daarop afgestemde software geeft dit de beste motorregeling met minder interne wrijving. Het resultaat: een hogere brandstofefficiency, een verbeterd motorkoppel en een snellere respons bij lagere toeren. Onze common rail Euro 6-motoren maken echt het verschil. Voor uw winstmarge én voor het milieu.

Onze Euro 6-oplossing: hoe het werkt

1. Motor

Nieuwe motoronderdelen verbeteren de gasstroming en zorgen ervoor dat de uitlaatgassen het nabehandelingssysteem met een optimale temperatuur bereiken.

2. Zevende verstuiver

(niet nodig op D11K- en D13K420-motoren)
Een speciale dieselverstuiver wordt toegepast voor het regelen van de warmte van de DOC en voor een efficiënte en correcte werking van het dieselroetfilter en de SCR.

3. De dieseloxidatiekatalysator

De dieseloxidatiekatalysator (DOC) produceert de NO2 die het dieselroetfilter (DPF) nodig heeft om de deeltjes op een efficiënte manier te verbranden. In koude omstandigheden zorgt de DOC ook voor de hitte die nodig is voor de regeneratie.

4. Het dieselroetfilter (DPF)

Het dieselroetfilter verzamelt deeltjes (PM) en slaat deze op tot ze worden verbrand tijdens de regeneratie. De regeneratie vindt automatisch plaats. U hoeft zelf geen enkele actie te ondernemen.

5. SCR-proces

Selectieve katalytische reductie (SCR). In het menggedeelte worden de uitlaatgassen bespoten met AdBlue. Wanneer de uitlaatgassen de katalysator bereiken, worden de stikstofoxiden (NO2) op een efficiënte manier omgezet in onschadelijk stikstofgas en water.

6. Ammonia Slip Catalyst (ASC)

De ammoniakslipkatalysator (is de laatste stap voor de uitlaat, waarbij de eventueel resterende ammoniak (NH3) wordt verwijderd.

Volvo Trucks diesel engines

De koppelkromme van Volvo

De FH levert het maximumkoppel over een zeer breed toerengebied. Dat is zichtbaar zodra u de motorcurves met elkaar vergelijkt, en u voelt het in het pedaal: de snelle acceleratie, de uitstekende trekkracht, de comfortabele rijeigenschappen bij een lage snelheid en niet in de laatste plaats het zuinige en aangename rijden bij kruissnelheid. Maximumkoppel ontmoet maximumvermogen!

Volvo Trucks brandstofbesparing

Geïntegreerde brandstofbesparing

De verticale, centraal geplaatste pompverstuivers; de geoptimaliseerde verbrandingskamer geometrie; de snelle en nauwkeurige EMS-geregelde inspuiting; de hoge gasvullingsgraad. Zo kunnen we nog wel even doorgaan met het noemen van factoren die ervoor zorgen dat de motoren van Volvo vrachtwagens nagenoeg onverslaanbaar zijn als het gaat om brandstofbesparing. Dit heeft een gunstig effect op uw eindresultaat. En op het milieu.

Meer informatie of persoonlijk advies?

Neem contact met ons op

I-Shift:
Intelligent rijden, eenvoudig schakelen

Volvo Trucks I-Shift

Rijden met I-Shift is een waar genot. Zonder het koppelingspedaal kunt u veilig ontspannen en u op de andere twee pedalen concentreren. I-Shift maakt gebruik van ingebouwde intelligentie om in elke situatie snel en automatisch de juiste versnelling te kiezen. De software staat garant voor een schakelgedrag waar zelfs de beste chauffeurs niet aan kunnen tippen. Maar als u zelf meer te zeggen wilt hebben, dan kan dat. Met de knoppen op de keuzehendel kunt u ook handmatig schakelen.

I-Shift Dual Clutch

I-Shift Dual Clutch is de eerste versnellingsbak op de markt met een dubbel koppelingssysteem voor zware trucks. Dankzij deze nieuwe manier van schakelen zonder vermogensverlies, blijft het koppel optimaal en verliest de truck geen snelheid tijdens het schakelen. Voor de chauffeur is het resultaat meer comfort en efficiënt weggedrag.

Ontdek I-Shift Dual Clutch, in 1 minuut

De versnellingsbak bestaat uit twee prise-assen en een dubbele koppeling. Dit betekent dat de twee versnellingen tegelijkertijd kunnen worden gekozen. De koppeling bepaalt welke versnelling actief is. I-Shift Dual Clutch is gebaseerd op I-Shift, maar de voorste helft van de versnellingsbak is opnieuw ingedeeld met geheel nieuwe onderdelen.

I-Shift met kruipversnellingen

De nieuwe I-Shift met kruipversnellingen is een verdere ontwikkeling van de automatische versnellingsbak van Volvo Trucks. Met de nieuwe kruipversnellingen kan de Volvo FH wegrijden vanuit stilstand en een terreingewicht tot wel 325 ton kan transporteren.

De nieuwe automatische versnellingsbak is zeer geschikt voor zware transporten of trucks die regelmatig op de snelweg rijden. De kruipversnellingen bieden meer flexibiliteit en de mogelijkheid tot brandstofbesparing.


Onthoudt u uw route?
De Volvo FH met I-See ook

I-See gaat letterlijk nog een stap verder met de intelligentie van I-Shift. Deze revolutionaire softwarevoorziening maakt gebruik van het geïntegreerde GPS om de reeds gereden wegen te onthouden. Op die manier kan I-Shift niet alleen de op dat moment beste versnelling kiezen, maar zich ook al voorbereiden op wat nog komen gaat.

Volvo Trucks I-See

5% Extra brandstofbesparing

Alsof er een ervaren copiloot naast u zit, die elk gedeelte van de weg uit zijn hoofd kent. I-See levert een extra brandstofbesparing tot 5% op (wanneer I-Cruise de hele tijd is ingeschakeld).

Lees hier hoe het werkt  


Achteras

Er zijn twee types reductie beschikbaar voor de achteras van de nieuwe Volvo FH en Volvo FH 16:
Enkele reductie (maximaal toelaatbaar treingewicht: 44–70 ton)
Naafreductie (maximaal toelaatbaar treingewicht: 70–120 ton)

Dé perfecte werkplek

We hebben de Globetrotter opnieuw uitgevonden. Voor truckchauffeurs is de cabine de reden om te gaan werken met een Volvo FH. Ongeëvenaard comfort aan de binnenkant. Topklasse veiligheid aan de buitenkant. En met een ontwerp dat vast en zeker de aandacht zal trekken op de weg.

Volvo FH cabine

Globetrotter XL-cabine

Binnenhoogte 220 cm (211 cm*)
1 of 2 bedden
Royale opbergruimte door extra hoogte

Globetrotter-cabine

Binnenhoogte 205 cm (196 cm*)
1 of 2 bedden
Veel opbergruimte

Slaapcabine

Binnenhoogte 171 cm (162 cm*)
1 persoon
Comfortabele slaapgelegenheid

Lage slaapcabine

Binnenhoogte 147 cm (138 cm*)
1 persoon
Extra laadruimte boven de cabine door verlaagd dak en cabinevering

* Op de motortunnel


Work Remote

De Work Remote bespaart tijd bij het laden, de functie onthoudt tot vijf laadperrons. Daarnaast regelt u met de multifunctionele afstandsbediening handmatig de luchtvering. U kunt ook het motortoerental aanpassen en de instelling van het toerental opslaan. De afstandsbediening kan ook worden gebruikt om de werklampen, zwaailichten in of uit te schakelen. Afhankelijk van de opbouw kunt u diverse andere functies regelen.

Work Remote Volvo FH

Sturen met uw vingers
Volvo Dynamic Steering

Volvo Dynamic Steering is een technische innovatie van wereldformaat. Het maakt het werk van de chauffeur veiliger, comfortabeler en prettiger. Sturen zonder spierkracht, niet alleen bij manoeuvreren op lage snelheden, maar ook op kruissnelheid.

Volvo Dynamic Steering maakt het mogelijk zelfs de zwaarst beladen truck met minimale inspanning te besturen. Dit vermindert het risico op overbelasting van de chauffeur en verbetert de veiligheid.

  • Het sturen vereist tot 85% minder stuurkracht
  • De elektromotor neemt het werk over van de chauffeur, waardoor schouders en armen niet worden overbelast.
  • Het stuurwiel draait automatisch terug naar de middenpositie, ook bij achteruitrijden.
  • Het sturen voelt stabieler uit doordat onregelmatigheden in het wegdek worden gedempt
  • De truck blijft strak op koers, ook bij zijwind, schuin aflopende wegen en onregelmatig wegdek

Wilt u Volvo Dynamic Steering zelf ervaren?

Boek een proefrit

Zo werkt Volvo Dynamic Steering


Onafhankelijke voorwielophanging

De controle en stabiliteit van Volvo Dynamic Steering wordt nog versterkt in combinatie met onafhankelijke voorwielophanging. Volvo Trucks was de eerste die dit toepaste in een zware truck. U moet het voelen om te geloven!

Onafhankelijke voorwielophanging

De innovatie in de as

1. Door de boven en onder geplaatste draagarmen kunnen de wielen in verticale richting onafhankelijk van elkaar bewegen.

2.De directe stuurinrichting geeft u direct contact met de wielen, nagenoeg zonder speling, voor extra snel reagerend sturen.

3. Dwarsbalken zorgen voor de stabilisatie, wat normaal een taak van de vooras is

4.De luchtbalg absorbeert schokken en regelt de verticale beweging voor een comfortabele vering.

Onafhankelijke voorwielophanging (IFS) is leverbaar voor 4x2 en 6x2 met naloop- of voorloopas (alleen trekker), asbelasting tot 8,5 ton.


Liftbare tandemas

Hiermee kan de achterste aandrijfas op het tandemstel worden ontkoppeld en omhoog worden gebracht, met een lager brandstofverbruik en kleinere draaicirkel als resultaat. Wanneer de truck is uitgeladen, kan de chauffeur met een druk op een knop op het dashboard de aandrijfas omhoogbrengen. Wanneer de truck is beladen, wordt de as automatisch naar beneden gebracht en geactiveerd. Liftbare tandemas (Tandem Axle Lift) is beschikbaar voor 6×4- en 8×4-configuraties (met een tandemstel) voorzien van schijfremmen.

Eén minuut de tijd?

Bekijk hoe Volvo Trucks' Liftbare tandemas werkt.


Naloopassen

Leverbaar in verschillende configuraties: vast met enkel- of dubbellucht, zelfsturend of actief gestuurd. Asbelasting: 7,5, 9,5 of 10 ton.

Voorloopassen

Leverbaar in vaste en actief gestuurde varianten voor trekkers en bakwagens. Asbelasting: 7,5 of 9 ton.

Brandstoftanks

Aluminium of stalen tanks met een inhoud van 150 tot 900 liter. Maximaal brandstofvolume is 1480 liter voor een 4x2-trekker.

AdBlue-tanks

De kunststof AdBlue-tanks hebben een inhoud van 32 tot 100 liter. De AdBlue-pomp is geïntegreerd in AdBlue-tankmodule. Kunststof.

Trekbalk

Centraal gemonteerde, lager gemonteerde trekbalk en onderbouwkoppeling voor aanhanger van de middenas. Trekbalken kunnen op de juiste positie worden gespecificeerd met intervallen van 25 mm.

Chassishoogten

X-Low (trekker) ca. 810 mm
Low ca. 850 mm
Med ca. 900 mm
High ca. 1000 mm
X-High ca. 1200 mm

Koppelschotels

De gecertificeerde zwaar transport schotelmontage maakt een schotelbelasting van 36 ton mogelijk. De reeks omvat ook een ISO-koppelschotel met L-vormige profielen voor verschillende hoogtes, waarmee wordt gezorgd voor een aanzienlijke keuzevrijheid. De speciale flensmontage van de koppelschotel biedt een laag gewicht aangezien geen extra bevestigingsplaat meer nodig is. De hoogte van de koppelschotel boven het chassis bedraagt slechts 140 mm. Geïntegreerde smering en een indicator voor aanhangeraansluiting zijn als optie leverbaar voor bepaalde varianten.

Remmen

EBS (elektronisch geregeld remsysteem) levert een superieure respons, met uitstekende prestaties en prettig remgevoel, terwijl u ook de beschikking krijgt over een aantal handige functies. EBS is nu beschikbaar voor zowel schijfremmen en trommelremmen met Z-nok (voor een specifieke reeks asconfiguraties en chassishoogten). Upgrade uw remsysteem door dit uit te breiden met het EBS-Medium-pakket, of een van de aanvullende opties.

Ik wil een offerte aanvragen

Neem contact met mij op

DE VOLVO FH KAN WORDEN UITGERUST MET DEZE CONFIGURATIES

Cabines

Volvo FH Cabines

Globetrotter XL
Globetrotter
Slaapcabine
Lage slaapcabine

De perfecte werkplek

Motoren

Volvo FH Motoren

D13K 420, 460, 500, 540 pk
D16K 550, 650, 750 pk
G13C 420, 460 pk

Bekijk de kenmerken

Transmissie

Volvo FH Transmissie

I-Shift
I-Shift Dual Clutch

Intelligent rijden

Achterassen

Volvo FH Achterassen

Enkele reductie
Naafreductie

Treingewicht

Ontdek de compromisloze oplossing van Volvo Trucks

Volvo FH Fuel&Performance Concept