In een tijd dat de brandstofprijzen opnieuw stijgen, is besparen op brandstof een eerste stap in rendementsbehoud. Daarom introduceren wij de ultieme langeafstandstruck de Volvo FH met I-Save. De nieuwe D13TC-motor biedt 300 Nm extra koppel, waarmee de gemiddelde snelheid hoger wordt, maar uw brandstofverbruik niet.

Sterker nog: met I-Save kunt u uw brandstofkosten tot 7%* te verlagen, zonder in te leveren op productiviteit en rijcomfort. Naast de meest efficiënte motor ooit, bevat I-Save het uitgebreide LH Fuel-pakket (Long Haul), met onder meer het verbeterde I-See en I-Shift met geoptimaliseerde software voor internationale transporten.
* D13TC Euro 6 stap D met het LH Fuel-pakket (I-Save) versus D13 eSCR Euro 6 stap D. Het daadwerkelijke brandstofverbruik varieert afhankelijk van allerlei factoren, zoals het gebruik van cruise control, de actuele topografie, rijervaring van de chauffeur en weersomstandigheden.

Hogere productiviteit door meer koppel

De kern van de Volvo FH met I-Save is de nieuwe, hypermoderne D13TC-motor: de meest brandstofefficiënte motor voor lange afstanden van Volvo Trucks ooit. De motor heeft zuigers met een gepatenteerd, gegolfd binnenwerk die de verbranding verbeteren en de efficiency verhogen door warmte en energie naar het midden van de cilinders te leiden. Elke druppel brandstof wordt optimaal benut. De krachtige D13TC-motor produceert bij lage toeren een 300 Nm hoger koppel. De truck hoeft dus minder te accelereren en verbruikt minder brandstof bij het aanhouden van een constante snelheid op snelwegen. In combinatie met I-See kan de motor heuvels en hellingen makkelijker aan in een hogere versnelling: bespaar brandstof zonder snelheid te verliezen. Het extra koppel zorgt ook voor een hogere gemiddelde snelheid, wat vooral merkbaar is bij klimmen. De D13TC-motor is leverbaar in vermogens van 460 en 500 pk.

Meer weten? »
Vraag een demo aan »

De nieuwe D13TC-motor

Hoe het werkt! De nieuwe D13TC-motor

Ontworpen om te besparen

Elke functie van I-Save is ontworpen, getest en bewezen om brandstof te besparen voor internationale ritten. De nieuwe D13 TC-dieselmotor, I-See, I-Shift, I-Cruise met I-Roll, maar ook nieuwe zuinige achterassen, motoruitschakeling bij stationair draaien en stuurbekrachtigingspomp met variabele opbrengst.

Meer comfort voor de chauffeur

Meer comfort voor de chauffeur

De Volvo FH met I-Save kan langer rijden met een lager toerental en hogere versnellingen, wat bijdraagt aan een soepeler, stiller rijgedrag. Chauffeurs kunnen ook een snellere koppelrespons verwachten, waardoor deze truck nog aantrekkelijker wordt. Er wordt brandstof bespaard, terwijl het rijcomfort feitelijk verbetert.

I-See op basis van kaarten

I-See gebruikt kennis over de komende route om de energie van de truck optimaal te benutten bij het rijden in de heuvels. I-See regelt de versnellingskeuze, het optrekken en het afremmen op de motor wanneer de functie I-Cruise is geactiveerd. I-See is voorzien van een nieuwe kaart met hoge resolutie voor een meer exacte topografische positionering.

I-Shift voor internationaal transport

I-Shift voor internationaal transport

I-Shift is specifiek ontworpen voor efficiënt rijden op snelwegen. De geoptimaliseerde software voor lange trajecten helpt om brandstof te besparen. Zo wordt bij het rijden in de Economy-modus iedere schakeling exact getimed, waardoor de motor altijd met het meest efficiënte toerental kan draaien.

I-Cruise met I-Roll

I-Cruise met I-Roll

I-Cruise helpt om de snelheid constant te houden. Ook helpt I-Cruise om een hoge gemiddelde snelheid aan te houden met een hogere productiviteit, en om veiliger en comfortabel te rijden. Bij afdalingen zorgt I-Roll dat de motor automatisch wordt ontkoppeld om de bewegingsenergie van de truck te gebruiken in plaats van brandstof.

Direct contact »
Download de brochure »
Vraag een demo aan »