Renault D
- Algemeen
Dé truck voor de distributiesector
De Renault Trucks D is het perfecte voertuig voor de distributiesector. Zowel de toegang tot de cabine als de toegang tot de motor zijn tot in de puntjes geperfectioneerd. Dit maakt de dagelijkse werkzaamheden van de chauffeur en het onderhoud aan de truck een stuk gemakkelijker. Meer dan alleen een vrachtwagen, een echte tool voor een hogere productiviteit!
Lage instap

Hoe belangrijk een goede toegang tot de cabine is, blijkt pas als er vaak in- en uitgestapt moet worden. De cabine van de Renault Trucks D laat zich snel betreden door het lage chassis, twee opstaptreden en handgrepen. Een detail dat niet alleen minder inspanning kost van de chauffeur maar bij veelvuldig gebruik ook kostbare tijd bespaart. Ook het onderhoud kost minder moeite door de kantelbare cabine en snelle toegang tot de vloeistofniveaus.
Duurzame en zuinige motor

De motor van Renault Trucks D is gebaseerd op technologieën die zeer geschikt zijn voor in en rond een stedelijke omgeving. De turbomotor met variabele geometrie rijdt nog soepeler. Features zoals automatische motorstop, uitgeschakelde power-mode en cruise control helpen uw brandstofverbruik te verlagen – en de winstgevendheid te verhogen. Om te kunnen voldoen aan de Euro 6-norm voor uitstoot van schadelijke stoffen, zijn de Renault D-voertuigen uitgerust met een Extended SCR-systeem (Selective Catalytic Reduction).
Verkeersveiligheid

Het remsysteem en de optionele retardersystemen bieden een effectieve bescherming van inzittenden, overige verkeersdeelnemers en lading. De schrijfremmen waarborgen een remvertraging van 7 m/s2 in geval van een noodstop; dit is ruim 55% krachtiger dan de norm. Electronic Stability Control (ECS) helpt de chauffeur de truck onder controle te houden en voorkomt kantelen van het voertuig. Naast deze remhulpsystemen is voorzien in een groot aantal andere technologieën en accessoires die de veiligheid van de chauffeur vergroot, zoals Hill Start Aid.
Renault D: Dé truck voor de distributiesector
MOTOREN
DCI 2.3
DTI 5: 210/240 pk, 4 cilinders
DTI 8: 250/280/320 pk, 6 cilinders
Typegoedkeuring: Euro 6
VERSNELLINGSBAK
Handgeschakeld: 6/9 versnellingen
Geautomatiseerd: 6/12 versnellingen
Automatisch: 5/6 versnellingen
GVW
10 tot 19 T
GCW
13,5 tot 44 T
CABINE
Day cab: korte cabine
Global Cab: halflange cabine
Night & Day cab: lange cabine, standaard dak
Sleeper cab: lange cabine, verhoogd dak
ASCONFIGURATIE
Trekker: 4x2, 4x4, 6x2, 6x2*4
Bakwagen: 4x2